Op naar het noorden!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu Op naar het noorden!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu

Op naar het noorden!!

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

24 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Paihia.
Afgelopen week heb ik een beetje uitgezocht waar ik nu precies naar toe wil. En eerlijk gezegd had ik geen idee :p het enige wat ik wist, was dat ik al het mooie van NZ wilde zien. Na wat gekeken te hebben op het internet, heb ik een busorganistie gevonden die je naar al de must-see plekken in NZ brengt. Het is speciaal bedoeld voor backpackers. Zo kun je bij iedere stemming ervoor kiezen om er langer te blijven, of je kiest ervoor om na een overnachting weer verder te gaan (hop-on/hop-off bus). Ook al was ik eerst van plan om alles zelf te gaan doen, leek me dit wel een goed idee. Vooral omdat ik niet weet waar ik naartoe moet om al deze mooie plekken te zien. Deze bus brengt me daar naartoe, geeft wat background-info + tips en word gebruikt door mensen die hier met hetzelfde doel zijn als ik! Dus genoeg redenen om deze tour te boeken :) Ik ben benieuwd wat ik allemaal ga zien en wie ik allemaal ga ontmoeten. We zullen zien...

De eerste rit.
De eerste bus was naar Paihia. Maar voordat die vertrok, moest ik wel zorgen dat ik op tijd bij de pick-up plaats zou zijn. En dat was ik!! Dat is al een beter begin dan de vliegreis :p eenmaal in de bus was de sfeer erg relaxt! Iedereen was zo open en vriendelijk, dat het makkelijk was om met "een vreemde" een gesprek te beginnen. Daardoor was de busreis zo voorbij. Eenmaal in Paihia waren er 4 meiden die, net als ik, naar de waterval wilden wandelen. Dus gingen we samen. Onderweg was er een dame door haar enkel gegaan. Dus toen waren we nog maar met z'n 4en. Na een uur wandelen had een andere meid er genoeg van, dus ze ging terug. Dussss toen waren we nog maar met z'n 3en. Ik was nog met Marcina(dui) en Amber (Fra). Tijdens het wandelen hebben we hele goede en diepgaande gesprekken gehad! And I liked itl! Net als de natuur trouwens, want we wandelden letterlijk door de Bush Bush. Tijdens het kletsen kwam ik erachter dat Marcina ook vegan was!! :D dat was zo cool! We hadden precies dezelfde gedachtes en dezelfde levensstijl. Toeval of het lot? Eenmaal bij de waterval hebben we even genoten van het uitzicht en nog wat gekletst. En na de wandeling van 5uur, hadden we wel wat trek gekregen. Amber had zich al aangemeld voor de bbq bij de hostel. My fellow vegan and I didn't. Wij zijn lekker gaan eten bij een Indisch restaurant. Het eten was heerlijk en we hebben heerlijk kunnen praten! Today was a good day! Just like every day so far :p

Cape Reigna.
Vandaag vertrok de bus al op tijd om naar het meest noordelijke puntje van NZ te gaan. Tijdens de busreis heb ik genoten van alles wat ik zag! Ik sta er echt van te kijken hoe mooi alles hier is. Zoveel natuur, ongelofelijk! Bij Cape Reigna kun je de Tasman Sea en de Pacific Ocean samen zien komen. Dit was erg indrukwekkend om te zien! De golven waren heftig, het weer was goed en je zag echt het verschil tussen de twee zeeën. Na deze stop gingen we naar de zandheuvels. Hier konden we zandsurfen!! Dat leek mij echt super vet! Voordat je kon zandsurfen moest je wel een warming up doen. En dat was in de brandende zon en door het losse zand naar de top van de heuvel klimmen. Maar als je eenmaal boven was kon je, door met je bovenlichaam op een soort plastic surfboard te gaan liggen, zo naar beneden scheuren! Dat was echt gaaf om te doen. Gelukkig zat ik niet helemaal onder het zand zoals een paar anderen. Er waren een paar meiden die besloten om halverwege de heuvel hun board los te laten waardoor ze even het zand konden voelen en proeven :p But hey,, they did it!
Na de zandheuvels hadden we de mogelijkheid om in de Tasman Sea te gaan zwemmen. Maar ik denk dat ik de enige vis was van de groep want ik ging er als enige in. En het was heerlijk :)
Hierna zijn we weer terug gereden naar Paihia voor nog een overnachting. Morgenmiddag ga ik weer terug naar Auckland dus ga ik 's ochtends nog even lekker de zee in!

  • 24 Januari 2016 - 09:01

    Mam:

    Fijn om te lezen dat je zo geniet! Daar geniet ik dan weer van!
    Dikke knuffel,
    Mam❤️

  • 24 Januari 2016 - 09:14

    WieJie :

    Goed bezig Max. Nieuw Zeeland en Australië zijn super mooie en relaxte landen. Geniet ervan. Hoe lang blijf je nog rondreizen? Groeten WieJie

  • 24 Januari 2016 - 09:51

    Joyce :

    Thanks voor het delen van jou verhalen Max.
    Zo maken wij Het ook een beetje mee

  • 24 Januari 2016 - 10:14

    Tante Plop :

    Ha toppertje.
    Het is weer een leuk en mooi verhaal om te lezen.
    Wat fijn dat je zo geniet !
    ZET UM OP!
    Groetjes tante Plop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Max

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4669

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 04 April 2016

Mijn reis naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: