On to the East-Coast! - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu On to the East-Coast! - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu

On to the East-Coast!

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

01 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Na een ontspannende en indrukwekkende dag in Rotorua, was het tijd om een weekend naar het meest oostelijke stukje van het Noordereiland te gaan. De eerste stop was Gisborne. Hier verbleef ik 1 nacht in een super huiselijke
en knus hostel, en het was op loopafstand van de zee! Na een lekkere avondmaaltijd zijn we met z'n allen,15 backpackers en de medewerkers van het hostel, bij het kampvuur aan het strand gaan zitten. Hier hebben we gezellig gekletst en veel gelachen :)
De volgende dag was ik om 6uur opgestaan om de eerste zonsopkomst van de wereld te zien... Maar helaas. Te bewolkt. Ik had geen zin meer om terug naar bed te gaan, dus ben ik de dag begonnen met hardlopen op het strand. Terwijl iedereen weer naar bed ging was ik aan het rennen met terwijl ik genoot van de geluiden van de zee, de omgeving, de vogels en van het feit dat ik in NZ aan het hardlopen ben :p na m'n ochtend workout zijn we naar de stad te gaan om daar naar de plaatsen te gaan waar Kapitein Cook geschiedenis heeft geschreven door in 1769 Nieuw-Zeeland op de kaart te zetten. De buschauffeur vertelde met veel enthousiasme en passie de verhalen over die tijd. Heel mooi om te horen en om de monumenten er bij te zien. Na deze tour zijn we naar Tokomaru Bay gegaan. Ook dit hostel lag op loopafstand van het strand. En laat het die dag nou net prachtig weer zijn. Samen met George(Engeland) ben ik lekker gaan zwemmen in de zee. Nou eigenlijk was het meer bodysurfen op de grote golven die er waren! Super cool ;) in de avond zijn we nog een kleine wandeling gaan maken en daarna op tijd naar bed. Wantttt morgen gaan we weer een poging wagen om de zonsopkomst te zien :p
Na goed te hebben geslapen was het dan zover, zouden we de zonsopkomst deze keer wel gaan zien of niet? En ja hoor!! De zon liet ons niet in de steek! Ik vond het echt een magisch moment hoe de zon van achterin de zee tevoorschijn kwam. En hoe de zonnestralen op de zee weerkaatsten. Dat was nog eens een goed begin van de dag! Na het ontbijt zijn we door gegaan naar de laatste hostel van de oostkust trip. Het hostel was net een boomhut! Echt super mooi gemaakt! En dit hostel lag eigenlijk bijna in de zee, zo dichtbij zaten we. Hier hadden we de mogelijkheid om te kajakken, wat ik natuurlijk heb gedaan. En dat was volgens mij m'n eerste keer! And I liked it :) lekker relaxt door het water peddelen, genieten van alles om mij heen. It was good! In de avond was iedereen best wel moe. Dat reizen maakt je best wel vermoeiend, vooral het zitten in de bus. Daarom hebben we 's avonds gezellig gekletst en vervolgens zijn we op tijd naar bed gegaan.
Na 4 mooie dagen in het oosten was het weer tijd om terug naar het o zo lekker ruikende Rotorua te gaan (de warme modder bronnen ruiken een beetje naar stinkbommen). Hier ben ik in de middag nog een mooie mountainbike tocht van 2uur gaan maken door de bossen. Dit was echt gaaf! En best wel gevaarlijk omdat ik het parcours had gevolgd van de "gevorderde" mountainbiker. Maar ik heb het overleefd! Nu is het tijd om de rest van de dag te chillen om zo morgen weer fris en fruitig aan een nieuwe dag te beginnen. Morgen ga ik naar een Maori stam. En deze keer ben ik niet van plan om te ontsnappen :p

  • 01 Februari 2016 - 10:07

    Tante Plop:

    Ha toppertje.
    Wat heb je al veel gezien / gedaan.
    Op bezoek bij de Maori's Hoe gaaf is dat zeg!
    Ik kijk nu al uit naar je verhaal ;)
    ZET UM OP!
    Groetjes tante Plop

  • 01 Februari 2016 - 16:28

    Mam:

    Mooie avonturen weer! Goed bezig! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Gisborne

Max

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4666

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 04 April 2016

Mijn reis naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: