Westport & Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu Westport & Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu

Westport & Franz Josef

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

14 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Na twee heerlijk nachten in de tent te hebben geslapen, was het tijd om door te gaan naar Westport. Onderweg hebben we een paar stops gemaakt om even te wandelen en te genieten van de omgeving. Dat was ook wel nodig want het was een lange reisdag. Een van de wandelingen was geweldig! Waarom? Omdat we tijdens de wandeling bij een punt kwamen waar je zeeleeuwen kon zien! :D En er waren er best wel veel. One big family! Zo zag je de grote zeeleeuwen chillen in de zon en de baby zeeleeuwtjes spelen in het water. Dat was zo mooi om naar te kijken. Na de wandeling van 1u hebben we nog gerelaxt aan het strand. Hierna zijn we verder gegaan naar het hostel waar we die nacht zouden blijven. Nadat ik had gegeten heb ik de rest van de avond met een paar anderen backpackers gerelaxt in de, heerlijk liggende, hangmatten. Daarna ben ik lekker naar bed gegaan.

Franz Josef.
Na de overnachting in Westport ging de reis verder naar Franz Josef, de plaats met de gelijknamige gletsjer. Ik was van te voren al van plan om hier een mooie hike te gaan doen. Nadat ik de kaart van de receptie had gekregen was het tijd om zo dicht mogelijk bij de gletsjer te komen :) de route naar de gletsjer was prachtig! Smalle wandelpaden door de bossen, beekjes met ijskoud water, fluitende vogels en de zon die zorgde voor warmte en verlichting. Na 3u wandelen was ik bij de plaats waar je de gletsjer het best kon zien! Het was geweldig! Ik heb hier wel een uur naar zitten kijken :p genieten van alles om mij heen. Heerlijk :) Ik vond het zo apart om sneeuw op de bergtop te zien terwijl het beneden zo heet is. Dat is als water en vuur. Erg bijzonder! Na dit mooie rustmoment, ben ik weer terug gewandeld naar het hostel. Hier heb ik een flinke maaltijd gemaakt, want van wandelen krijg je hongerrrrr :p Nadat ik had gegeten en mezelf had opgefrist hebben we nog de verjaardag van een medereiziger gevierd! Dit was heel gezellig! En grappig. Want er waren een paar boys from Manchester die (alweer) iets te veel biertjes op hadden... As usual :p Na de BirthdayParty was het tijd om m'n bedje in te duiken. Nog steeds geniet ik iedere dag van het moment dat ik 's avonds in bed lig :) Ik merk wel dat rust echt heel belangrijk is tijdens het reizen! Je doet zoveel op een dag, dat ik 's avonds vaak echt moe ben. En dat is een goed teken ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Max

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 4665

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 04 April 2016

Mijn reis naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: