Queenstown!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu Queenstown!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu

Queenstown!!

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na een korte busrit, kwam ik vroeg in de middag aan in Queenstown. En ik zag al meteen waarom ze dit de meest toeristische plek van NZ noemen. Het was er zo ontzettend druk! En je zag gewoon dat het allemaal toeristen waren :P Het centrum van Queenstown was klein maar gezellig. Vergeleken met de vele cafes en restaurants, waren er maar weinig winkels. Aan de rand van het centrum ligt een groot park met uitzicht over een meer. Dit vond ik het mooiste van Queenstown! Het park. Hier waren mensen lekker relaxt aan het zonnen, gezellig wat aan het eten en drinken, muzikanten waren aan het jammen en de straatartiesten waren acrobatische trucs aan het doen. Zoveel leven in zo'n klein park! Dit alles zorgden voor een super mooie en gezellige sfeer :) Nadat ik de stad een beetje had verkend, was het tijd om wat te gaan eten in m'n hostel. Tijdens het eten ontmoette ik een super aardige jongen uit Australie. Samen met hem ben ik 's avonds nog wat gaan drinken in een van de gezellige cafeetjes langs het meer.
Toen ik de volgende dag wakker werd, zag ik al meteen dat het fantastisch weer was :) De zon scheen en er was een strak blauwe lucht. Perfect weer om de dag te beginnen met een frisse duik in het meer. Net voordat ik bij het meer was, zag ik 4 andere backpackers die ik tijdens de busreis had leren kennen. Zij waren ook van plan om naar het meer te gaan. Dat is het leuke van reizen met een bus, je leert zoveel mensen kennen die je dan een tijdje niet ziet, maar op bepaalde plaatsen je ze dan toch weer tegen komt. Samen hebben we heerlijk bijgekletst aan het meer. En natuurlijk heb ik m'n ochtend duik gemaakt ;) Na de lunch was ik van plan om een mooie hike naar de top van een berg te gaan doen. Voordat ik ging beginnen kwam ik wéér 2 oude bekende backpackers tegen die ik al 3 weken niet meer had gezien. Oké, plannen gewijzigd! :p Geen hike vandaag, maar gezellig kletsen in het park. Het was leuk om met ze te praten over alles wat we tot nu toe al hebben meegemaakt in Nieuw-Zeeland. Na deze gezellige middag ben ik wat gaan eten in m'n hostel. De rest van de avond heb ik met wat anderen mensen uit m'n hostel, in het teken van Valentines Day, Lady en de Vagebond gekeken haha :p Dat was een mooie afsluiter van de dag! :)
Vandaag is alweer m'n laatste dag in Queenstown. En omdat het vandaag een beetje bewolkt was, leek het mij de perfecte dag om lekker te gaan mountainbiken! Met m'n gehuurde mountainbike heb ik 3u berg en dal afgefietst in Queenstown! Het was geweldig om op deze manier de stad nog meer te verkennen. Omdat ik best moe was geworden van het fietsen, ben ik na de fietstocht lekker gaan relaxen in het park. Nadat ik weer wat uitgerust was, ben ik wat gaan eten in het centrum. Na m'n avondeten ben ik nog even gaan wandelen langs het meer. Hierna was het tijd om naar bed te gaan. Morgenochtend vertrek ik naar het diepe zuiden!

  • 26 Februari 2016 - 10:22

    Mam:

    Mooie belevenissen en ervaringen zitten er nu in jouw rugzak!
    Liefs
    Mam

  • 26 Februari 2016 - 17:57

    Tante Plop :

    Ha toppertje .
    Wat heb je veel gezien en gedaan zeg !
    Prachtig verwoord , was weer een genot om te lezen.
    Geniet nog van je trip.
    ZET UM OP!
    Groetjes tante Plop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Max

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4674

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 04 April 2016

Mijn reis naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: