Raglan & Adventure time in Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu Raglan & Adventure time in Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu

Raglan & Adventure time in Rotorua

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

28 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Raglan.
Na een dagje goed te hebben uitgerust in Auckland, was het tijd om weer verder te reizen. Volgende stop: Raglan! Tijdens de busrit heb ik een super relaxte gast leren kennen, Super Mario (Duitsland). We hebben goed kunnen praten tijdens de rit en eenmaal aangekomen in Raglan zijn we met twee andere meiden gaan wandelen door de natuur. Ik was nu officieel teamlid van het Duitse team want de twee dames, Kathie en Suzie, kwamen ook uit Duitsland :p by the way, er zijn echt veel Nederlanders en Duitsers hier! They are everywhere!! De wandeling was geweldig! En super heavy omdat het grootste deel van de route naar boven ging. En om het nog wat zwaarder te maken lagen er onderweg overal boomstronken en wortels over had pad. Maar het was zeker de moeite waard want het uitzicht dat we hadden was perfect! En we hebben veel gelachen. Na de wandeling waren we best wel moe. Maar omdat we het zo heet hadden leek het ons wel slim om toch nog even naar de zee te wandelen om daar lekker af te koelen. Always good! Nu was het tijd om te eten!! Mario en ik hebben een very-Low-budget meal gemaakt, namelijk rijst met bonen :p but it was good. S' avonds zijn we nog gaan kijken naar de zonsondergang, die we niet konden zien vanwege de bewolking haha. Maar op de weg terug naar het hostel zagen we wel wat andere mooie dingen: Glow Worms! Dat was echt speciaal om te zien. De Glow Worms zaten in de struiken en omdat het zo donker was, leek het net alsof je naar de sterren keek. Echt heel mooi om te zien!
De volgende dag stond er een overnachting gepland bij een Maori stam. De buschauffeur vertelden ons dat de overnachting inclusief avondeten en ontbijt 80 dollar kost(€50,-). Dat vond ik echt veel geld, zeker omdat ik gewoon al m'n eten al bij mij had. Heel veel mensen vonden het teveel geld. Maar er was geen andere optie. Eigenlijk was er die wel, en dat was de "zoek het maar uit" optie. Ik zei tegen Mario dat ik erover nadacht om gewoon zelf naar Rotorua te gaan(de plaats waar de bus de volgende dag naar toe gaat). Mario wilde ook liever zijn geld besparen voor anderen dingen en samen zouden we op zoek gaan naar Rotorua. Dus om 17.45u zijn we bij de laatste busstop uitgestapt en hadden geen idee waar we waren en waar Rotorua was. De eerste man die we tegen kwamen zei ons dat we gewoon de grote weg moesten volgen en dat we er dan over 30min wel zouden zijn. We volgden zijn advies op en begonnen te lopen. Met al onze spullen. Na 30min zagen we een groot bord waar op stond: Rotorua 5km!! Oké, dat gaat dus iets langer duren dan een half uurtje. Na ongeveer een uur lopen dachten we dat we er waren omdat we allemaal fast food restaurants zagen. Maar we zagen geen hostels of winkeltjes. Toen we aan een jongen vroegen waar de hostels zijn, zei hij dat het nog zeker een half uur lopen is. Really?! Alright then. Dus daar gingen we weer. Onderweg hebben we wel genoten van het avontuur waar we aan begonnen waren en van de mooie uitzichten die we zagen! Zo zagen we o.a. de heet water bronnen en de hete modder poelen. Heel mooi om er bij stil staan hoe mooi moeder natuur de wereld kan maken. Na dik 2uur lopen waren we eindelijk bij een hostel aangekomen. Super Mario and I did it! Na deze wandeling hebben we ons eten gemaakt een zijn we lekker gaan slapen. En we hebben heerlijk geslapen!
Vandaag blijf ik nog een dag in Rotorua, die ik ga gebruiken om wat te relaxen in de natuur en morgen vertrek ik richting the East Coast of New-Zealand :)

• 28 Januari 2016 - 11:46

Tante Plop :

Ha toppertje.
    Wat kun je toch leuk vertellen. Het is een genot om te lezen.
    Je hebt al veel gezien .
    Geniet er maar lekker van, en doe super Mario de groeten