"Windy Wellington" & Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu "Windy Wellington" & Abel Tasman - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Max S - WaarBenJij.nu

"Windy Wellington" & Abel Tasman

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

13 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Marahau

Na de zware, maar super gave, hike van gisteren was het vandaag tijd om naar "Windy Wellington" te gaan. Dit word een luie dag. Dat wist ik al van te voren. Want ik had flinke spierpijn in m'n benen en ik kon ook nog wel wat meer uurtjes slaap gebruiken :p Maar de bus vertrok weer lekker vroeg in de morgen dus uitslapen zat er niet in vandaag. Na de lange busrit was ik in de middag in Wellington. M'n eerste doel was om m'n hostel te vinden. Ik had geen idee waar het was. Maar nadat ik wat mensen om info had gevraagd, was ik er in een half uur. Nadat ik had ingecheckt was ik klaar voor m'n tweede missie. En dat was eten! Ik had zo'n honger en ik had ook boodschappen nodig voor de rest van de week. Dus ben ik naar de supermarkt gegaan...wat altijd gevaarlijk is als je honger hebt :p maar ik heb mijzelf weten in te houden. Na een heerlijke avondmaaltijd raakten ik aan de praat met wat anderen mensen uit m'n hostel. Ik vind het zo mooi dat iedereen zo open is naar elkaar. In het begin van de avond kende ik nog niemand in het hostel maar aan het eind van de avond zat ik gezellig buiten te kletsen met 10 super aardige backpackers! Ik genoot van de sfeer, de mensen, m'n kopje thee (de rest genoot van de alcohol) en het kampvuur natuurlijk!
De volgende dag vertrok ik met de Ferry van Wellington (Noordereiland) naar Picton (Zuidereiland). Deze rit duurde 3u. Maar dat was prima te doen want de Ferry had een filmzaal ;) Eenmaal in Picton ging ik met de bus naar ons hostel in Abel Tasman waar ik 2 nachten zo blijven.

Eenmaal aangekomen bij ons hostel merkten ik al meteen dat er ontzettend veel Nederlanders waren! Dat was best raar. Buiten bij de eettafel zaten wel 15 Nederlanders te kletsen haha. Misschien is het trouwens ook weer niet zo raar. Abel Tasman was namelijk een Nederlander. Hij is de ontdekker van Nieuw Zeeland.
Na een goede maaltijd ben ik met Mike (Eng) en Anna (Eng) naar het strand gewandeld om daar wat te kletsen en te genieten van de sterrenhemel. Dat was zo mooi! Ik heb nog nooit zo helder alle sterren kunnen zien. Na lekker te hebben gerelaxt zijn we terug gegaan naar het hostel. Hier sliep ik gelukkig weer in een tent :) en omdat ik het "tentraam" een klein beetje open had geritst, kon ik nog steeds genieten van de sterren! heerlijk om zo in slaap te vallen O:)
De volgende ochtend werd ik wakker door de geluiden van de vogeltjes en de opkomende zon. Deze manier van wakker worden bevalt mij wel :p Direct nadat ik m'n bed uit was ben ik gaan hardlopen langs het strand. Een perfect begin van de dag. Na m'n ontbijt ben ik naar het strand gegaan. Hier heb ik lekker relaxt aan het strand gelegen, wat gezwommen en nog meer gerelaxt :p het uitzicht dat je hier hebt is echt geweldig. Zo zie je de rotsen waar het water van de zee tegenaan spat, de groene bladeren van de bomen, het strand en in de verte zie je allerlei verschillende bergen. Alles zou wel een Windows Screensaver kunnen zijn :p zo ziet het er dus uit. Na een heerlijk ontspannen dagje ben ik 's avonds nog even met twee Zweedse gasten bij het strand gaan chillen. En wederom hadden we weer een prachtige sterrenhemel! :) Na een relaxt dagje te hebben gehad was het tijd om lekker te gaan slapen. Morgen weer een dag :)

  • 13 Februari 2016 - 06:56

    Mam:

    Wat een mooie foto's weer .......
    Het is dat ik weet dat de terugreis geboekt is, anders zou ik denken dat je daar zou blijven. :-)
    Geniet lekker! X

  • 13 Februari 2016 - 10:34

    Tante Plop:

    Ha toppertje.
    Prachtig daar zeg !
    Het was weer geweldig om te lezen .
    ZET UM OP !
    Groetjes tante Plop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Marahau

Max

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4676

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 04 April 2016

Mijn reis naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: